Home » , » Μάθημα προς την κ. Βούλτεψη με τίτλο: "Τί είναι γύφτοι";

Μάθημα προς την κ. Βούλτεψη με τίτλο: "Τί είναι γύφτοι";

Από giorgis , Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014 | 4:00 μ.μ.

Του Γ. Γ.

Της ξέφυγε; Το είπε εσκεμμένα;  Όπως και να έχει όμως η χθεσινή δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου προπαγάνδας σε αφήνει άφωνο. Με ελάχιστες λέξεις εκδήλωσε τον αβυσσαλέο ρατσισμό και την απέχθεια που νιώθει αυτή και τα άτομα του σιναφιού της απέναντι στους τσιγγάνους.

«Γύρω εκεί γύρω υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι ζουν», είπε αναφερόμενη στον καταυλισμό των τσιγγάνων στο Χαλάνδρι, το οποίο η κυβέρνηση θέλει να ισοπεδώσει και να στείλει τους τσιγγάνους, που σημειωτέον μένουν 40 χρόνια σ’ αυτή την περιοχή, να εγκατασταθούν στο βουνό Πατέρα, απομονωμένοι εντελώς απ’ τον υπόλοιπο κόσμο, αφού η κοντινότερη κατοικημένοι περιοχή απέχει 27 χιλιόμετρα, και στα 700 μέτρα υψόμετρο!!

Πάλι καλά που δεν ζήτησε να σταλούν εξόριστοι σε κανένα ξερονήσι! 

Είναι στην κυριολεξία αδιανόητο να ακούς από το στόμα κυβερνητικού στελέχους να λέει «γύρω εκεί γύρω» εννοώντας τον καταυλισμό των Ρομά στο Χαλάνδρι, ζουν άνθρωποι.
Και μέσα στον καταυλισμό κ. Βούλτεψη τι ζουν; Σκυλιά αδέσποτα, που κι αυτά δεν πρέπει να αφήνονται στην τύχη τους; Κι αν ακόμα παραδεχτούμε ότι υπάρχει πρόβλημα υγιεινής για τους περίοικους λόγω των άθλιων συνθηκών που υπάρχουν στον καταυλισμό, είναι τόσο δύσκολο να αντιληφθείς ότι τις κύριες επιπτώσεις τις έχουν οι άνθρωποι που ζουν μέσα στον καταυλισμό.
Οπ, Ξεχαστήκαμε. Αν πάρουμε τοις μετρητοίς την αρχική δήλωση σας εκεί δεν ζουν άνθρωποι άλλα κάτι άλλο.

Δεν θα χάσουμε άλλο χρόνο για να σχολιάσουμε τις υπόλοιπες ανοησίες που είπε για το κόμμα της Κουμουνδούρου. Εδώ είχε φτάσει να κάνει δήλωση  για τις «ένοπλες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ».
Μπαίνουμε όμως στον πειρασμό να της κάνουμε μάθημα περί τσιγγάνων δημοσιεύοντας μια περασμένη ανάρτησή μας.

 "Τί είναι γύφτοι";

Μικρό ήμουν σγουρομάλλικο μελαχροινό με μάτια σκούρα καφέ.Το δέρμα μου ήταν πάλλευκο αλλά το καλοκαίρι μαύριζα εύκολα και γινόμουν σαν γυφτάκι (τρυφερή χρήση της λέξης).

Μια Κυριακή καλοκαιριού, θα μουν κοντά 5 χρονών, εκεί που έπαιζα στο δρόμο, ήρθε μια ξύπνια γειτόνισσα και κάνοντας χιούμορ υποθέτω τώρα, μου είπε ότι δεν πρέπει να μουν παιδί των γονιών μου - η μάνα μου ξανθιά αρβανίτισσα με μελιά μάτια - και ότι οι γύφτοι μ΄άφησαν στην πόρτα του σπιτιού και με πήραν οι γονείς μου.

Εγώ ρώτησα " τί είναι γύφτοι;" και αυτή έφυγε γελώντας.

Γύρισα αμέσως σπίτι, ήταν κι ο πατέρας μου εκεί, και τους ρώτησα αν με άφησαν γύφτοι στην πόρτα τους, αν ήμουν δικό τους παιδί και τί είναι γύφτοι.
Είπα και ποιος μου τα πε.

Η μάνα μου φούντωσε και ετοιμάστηκε να την ξεμαλλιάσει, ο πατήρ πάντα ψύχραιμος μου εξήγησε ότι οι γύφτοι είναι οι τσιγγάνοι, αρχαίος λαός, που ζούσε σε κάρα και άλλαζε τόπους, με ωραία φορέματα και στολές, λαός με ωραία τραγούδια και μάστορες μεγάλοι αλλά δεν ζούσαν σε έναν τόπο.

Μετά μου είπε ότι οι τσιγγάνοι είχαν σοκολατένιο δέρμα και ότι υπάρχουν κι άνθρωποι με δέρμα κατάμαυρο, κίτρινο ή κόκκινο αλλά όλοι άνθρωποι είναι, όπως έχουμε τη γάτα μας τη Λουλού που είναι άσπρη αλλά υπάρχουν γάτες μαύρες, κόκκινες, γκρι, όλες γάτες είναι.Τέλος μου είπε ότι κανείς άνθρωπος δεν θα άφηνε σε πόρτα άλλης οικογένειας ένα τόσο όμορφο μωράκι όπως ήμουν εγώ και μου έδειξε το άλμπουμ με τις φωτογραφίες που έφτιαχνε η μάνα απ΄την μέρα που γεννήθηκα.
Τα κατάλαβα όλα και τον πίστεψα.

Μετά με πήρε απ΄το χέρι και πήγαμε στη γειτόνισσα.Κάτι της είπε ήρεμα ώρα πολλή και θυμάμαι ότι στο τέλος εκείνη έκλαιγε και ζήτησε συγγνώμη.

Μετά πολλά χρόνια, ένα βράδυ, έφηβη εγώ, συζητούσαμε για τα πογκρόμ και θυμήθηκα την ιστορία αυτή, τον ρώτησα τότε τί είχε πει στη γειτόνισσα που δεν θυμόμουνα
Μου είπε ότι της εξιστόρησε τα βάσανα των τσιγγάνων μέσα στους αιώνες πόσες φορές τους κυνήγησαν, για το μισό εκατομμύριο νεκρούς του Χίτλερ και της είπε ότι οι φτωχοί άνθρωποι δεν πρέπει να κάνουν εχθρούς ο ένας τον άλλον αλλά σύμμαχοι νάναι.
Εξάλλου και κείνη, της είπε, μικρασιάτισσα ήταν από καταγωγής και σκουρόχρωμη μάλλον, πώς κατηγορούσε άλλους για το χρώμα τους;

Διαβάστε επίσης: Στα χνάρια του Χίτλερ.
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger