Home » » "Τί είναι γύφτοι";

"Τί είναι γύφτοι";

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013 | 11:22 μ.μ.

Μικρό ήμουν σγουρομάλλικο μελαχροινό με μάτια σκούρα καφέ.Το δέρμα μου ήταν πάλλευκο αλλά το καλοκαίρι μαύριζα εύκολα και γινόμουν σαν γυφτάκι (τρυφερή χρήση της λέξης)
Μια Κυριακή καλοκαιριού, θα μουν κοντά 5 χρονών, εκεί που έπαιζα στο δρόμο, ήρθε μια ξύπνια γειτόνισσα και κάνοντας χιούμορ υποθέτω τώρα, μου είπε ότι δεν πρέπει να μουν παιδί των γονιών μου - η μάνα μου ξανθιά αρβανίτισσα με μελιά μάτια - και ότι οι γύφτοι μ΄άφησαν στην πόρτα του σπιτιού και με πήραν οι γονείς μου.
Εγώ ρώτησα " τί είναι γύφτοι;" και αυτή έφυγε γελώντας.

Γύρισα αμέσως σπίτι, ήταν κι ο πατέρας μου εκεί, και τους ρώτησα αν με άφησαν γύφτοι στην πόρτα τους, αν ήμουν δικό τους παιδί και τί είναι γύφτοι.
Είπα και ποιος μου τα πε.
Η μάνα μου φούντωσε και ετοιμάστηκε να την ξεμαλλιάσει, ο πατήρ πάντα ψύχραιμος μου εξήγησε ότι οι γύφτοι είναι οι τσιγγάνοι, αρχαίος λαός, που ζούσε σε κάρα και άλλαζε τόπους, με ωραία φορέματα και στολές, λαός με ωραία τραγούδια και μάστορες μεγάλοι αλλά δεν ζούσαν σε έναν τόπο.

Μετά μου είπε ότι οι τσιγγάνοι είχαν σοκολατένιο δέρμα και ότι υπάρχουν κι άνθρωποι με δέρμα κατάμαυρο, κίτρινο ή κόκκινο αλλά όλοι άνθρωποι είναι, όπως έχουμε τη γάτα μας τη Λουλού που είναι άσπρη αλλά υπάρχουν γάτες μαύρες, κόκκινες, γκρι, όλες γάτες είναι.Τέλος μου είπε ότι κανείς άνθρωπος δεν θα άφηνε σε πόρτα άλλης οικογένειας ένα τόσο όμορφο μωράκι όπως ήμουν εγώ και μου έδειξε το άλμπουμ με τις φωτογραφίες που έφτιαχνε η μάνα απ΄την μέρα που γεννήθηκα.
Τα κατάλαβα όλα και τον πίστεψα.

Μετά με πήρε απ΄το χέρι και πήγαμε στη γειτόνισσα.Κάτι της είπε ήρεμα ώρα πολλή και θυμάμαι ότι στο τέλος εκείνη έκλαιγε και ζήτησε συγγνώμη.
Μετά πολλά χρόνια, ένα βράδυ, έφηβη εγώ, συζητούσαμε για τα πογκρόμ και θυμήθηκα την ιστορία αυτή, τον ρώτησα τότε τί είχε πει στη γειτόνισσα που δεν θυμόμουνα
Μου είπε ότι της εξιστόρησε τα βάσανα των τσιγγάνων μέσα στους αιώνες πόσες φορές τους κυνήγησαν, για το μισό εκατομμύριο νεκρούς του Χίτλερ και της είπε ότι οι φτωχοί άνθρωποι δεν πρέπει να κάνουν εχθρούς ο ένας τον άλλον αλλά σύμμαχοι νάναι.
Εξάλλου και κείνη, της είπε, μικρασιάτισσα ήταν από καταγωγής και σκουρόχρωμη μάλλον, πώς κατηγορούσε άλλους για το χρώμα τους;

(Το παραπάνω το αλιεύσαμε από το facebook)
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 3 σχόλια

Ανώνυμος
22 Οκτωβρίου 2013 στις 1:20 π.μ.

Εχουνε γεμισει σχολια οι μεγαλες ιστοσελιδες εδω και καιρο για θεματα που αφορουν τους μεταναστες.Αφηνουνε καθε εμετικο σχολιο των σιχαμερων σκουληκιων και μου εχουνε κρυψει 2-3 δικα μου. Μπειτε μεσα στα σαιτ και πειτε τις αποψεις σας.Μην αρχισετε ομως τα ξυλινα.
Το παραπανω πχ μετραει

Ανώνυμος
22 Οκτωβρίου 2013 στις 2:38 π.μ.

Το εξτρα το βραδυ ειχε υποτιθεμενη δημοσκοπηση δινοντας στην χρυση αυγη 9.6 τοις εκατο και με ερωτηση τι θα ψηφιζατε αν γινοντουσαν εκλογες σημερα.
Προφανως μας κανουνε πλακα ενω αν θελει το σαιτ εδω ας ασχοληθει με τον Βρυωνη που ειναι ιδιοκτητης του κωλοκαναλου και καποια σαιτ τον θελουν συναιτερο της χρυσης αυγης.

Ανώνυμος
22 Οκτωβρίου 2013 στις 2:49 π.μ.

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=535816
Ριξτε μια ματια στα σχολια

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger